//
you're reading...
Prace

Rozdział opisowy pracy

Rozdział ten to krytyczny opis kształtowania się badanego zjawisko w pewnym obiekcie (środowisku) ekonomicznym. Tu autor głęboko penetruje rzeczywistość (np. stosowane instrumenty budowy lojalności konsumenckiej, formy komunikacji rynkowej, struktura zarządzania reklama, stosowane metody oceny Pracowników, mechanizm kształtowania kosztów pracy, stosowane style kierowania itp.). Uzyskana w ten sposób diagnoza jest ,trampoliną” merytoryczną do rozdziału ostatniego.

W tym rozdziale Student dokonuje swoistej fotografii badanej rzeczywistości, a następnie przeprowadza jej krytyczną analizę, zakończoną wnioskami, które posłużą mu do napisania kolejnego rozdziału pracy. W tej części Student przedstawia krytyczny opis kształtowania się badanego zjawiska, studium przypadku bądź wyniki badań i analiz, związanych z tematem pracy. Bardziej szczegółowe rozwinięcie tej części pracy powinno składać się z takich elementów jak:

  • analizo otoczenia społeczno-ekonomicznego analizowanej branży, rynku, firmy, produktu, usługi, zjawisko lub narzędzia w ujęciu mokro, tj. poprzez omówienie szeroko rozumianych tendencji, trendów, kierunków ewolucji;
  • krótka historia i dzień dzisiejszy przedmiotu badań wraz z dynamiką jego zmian;
  • pogłębiona analiza przedmiotu   badań   obejmująca   ocenę wartościującą poszczególnych jego elementów, w tym w kategoriach cech wewnętrznych (potencjału, zastosowań) i zewnętrznych (szansę i zagrożenia). Analiza powinna być prowadzona w zakresie kryteriów wiodących dla realizowanego przedmiotu badań, tj. niezbędnych, adekwatnych i bezsprzecznie decydujących;
  • diagnaza społeczno-ekonomiczno, oparta na bogatym instrumentarium analitycznym. Musi byt ona kompleksowo, dociekliwa i obiektywno.

Materiał informacyjny dla lej części pracy może zostać zgromadzony przez Studenta w wyniku własnych badań empirycznych, np. w postaci obserwacji uczestniczącej, badań ankietowych, wywiadów. W zakresie źródeł wtórnych w tym rozdziale Student w mniejszym stopniu opiera się na pozycjach literaturowych zwartych (książkach), w większym natomiast na materiałach generowanych przez analizowany podmiot (raporty roczne i inne opracowania firmowe, druki firmowe, opisy produktów/usług, strony www itp.). Cennym źródłem informacji są tu także wydawnictwa fachowe (branżowe), opisujące dziedziny, w których swoją działalność prowadzi przedsiębiorstwo lub czasopisma specjalistyczne jak: Marketing i Rynek, Marketing Serwis, Media i Marketing, Marketing w Praktyce, Import, Brief, Personel i Zarządzanie, Kadry i Płace itp. Przydatne są także materiały publikowane w odpowiednich czasopismach zagranicznych jak Business Horizons, Journol of Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Advertising, Public Relotions Quarterly, Journal of Communicotion, Public Relotions Review, Horword Business Review, Journal of Advertising Research, Sloan Management Review, European Journal of Marketing, Journal of Customer Research, Marketing Communication, Corporate Reputation Review. Korzystanie z literatury obcej powiększa wartość pracy, a w pewnych przypadkach ekskluzywnie pozwala na odniesienie się do nowych ustaleń badawczych i studiów przypadków, jednak w większości przypadków nie stanowi niezbędnego warunku dla uznania pracy za satysfakcjonującą.

Coraz częściej wydawcy prestiżowych czasopism specjalistycznych tworzą zaawansowane serwisy informacyjne dostępne w sieci www, jak http://www.brief.pl C7ywww.odoge.com. Dostęp do nich bywa ograniczony (sekcje komercyjne), jednak pozwalają one no łatwy sposób obcowania z treściami drukowanymi w odpowiednich wydaniach tych czasopism.

Reklamy

About pisaniepracna5

Nie piszę na każdy temat, ale na prawie każdy.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: